Kdeng-kdeng - Reisverslag uit Haukivuori, Finland van Hans en Saskia Veeke - WaarBenJij.nu Kdeng-kdeng - Reisverslag uit Haukivuori, Finland van Hans en Saskia Veeke - WaarBenJij.nu

Kdeng-kdeng

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans en Saskia

24 Juli 2009 | Finland, Haukivuori

Op dit moment zijn we in Haukivuori. Hier hebben Sylvia en Tapani een oud stationnetje gekocht wat ze aan het renoveren zijn. Het is een heel mooi, stevig gebouwtje van een paar honderd jaar oud met prachtige kachels erin. Het wordt in zijn geheel opgeknapt, iets wat zij goed kunnen.

Gisteren hebben we na Anttola nog een klein stukje snelweg gehad. Daarna een mooi zandpad. Het laatste stukje gaat langs de snelweg, maar met fietspad en dat fietst prima.

Daar doen we eerst nog een cache, die on bij de restanten van een oud landhuis brengt. Aan een meertje drinken we op een bankje nog een kopje thee voordat we verder gaan naar de camping in Mikkili.

De camping is als een Nederlandse. Eindelijk een groen grasveldje. Het is een hele grote familiecamping met heel veel campers. Wij vinden een plekje onder een boom want de zon brandt behoorlijk.

's avonds doen we nog een cache die ons op een oude begraafplaats brengt. Daar ontmoeten we een aantal 'professionele' Finse cachers. Het is hun 29e van die dag! Leuk om even een gesprekje aan te knopen.

Ondanks dat het een grote camping is, is het geen schone camping. Bij de (gratis) sauna lijkt het wel een vuilnisbelt. Dit is voor Tapani aanleiding om meteen de 'health inspection' te bellen, dus ik hoop dat we vanavond nog op de camping ons tentje vinden...

Vandaag is het nog prachtig weer. Vierentwintig graden, in de korte broek. Maar morgen wordt er regen voorspeld. We zien wel.

:SMS update:: 25 juli 2009 :
Vandaag veel regen gehad. Pas in de namiddag droog. Alternatieve route gekozen. Bij Manteharju naar het zuiden ipv westen. Zitten nu in Hillesensalmi.

:SMS update:: 26 juli 2009 :
Zitten in gebied zonder campings, B@B of anders. Mogen bij religieus opleidingscentrum onze tent opzetten maar God wil daar wel 5 euro voor vangen. Alleen het uitzicht en de rust is dit al waard. We mogen bij de sauna douchen. Zo eigen potje koken. Verrassende dag zo. Man met hamer kwam vandaag ook langs.

• 25 Juli 2009 - 07:45

Monique:

Geweldig zo'n fietsvakantie! En wat een prachtige omgeving!
    Leuk dat jullie op Henk's verjaardag komen.

• 25 Juli 2009 - 20:13

Aukje:

Hoi fam.

Hier is het ook al een paar dagen minder mooi weer met veel regen.

Heb nooit geweten dat Finland uit zoveel water bestond. Gaat het jullie nog goed naar de zin, je verhalen zijn in ieder geval leuk om te lezen.

Groetjes ook aan sas en natuurlijk ook van anko.

• 26 Juli 2009 - 06:53

Sylvia:

Finland staat ook bekend als het land met de 1000 meren. Alhoewel het er 188.888 zijn. Die eerste versie klinkt beter. Dit was een aanvulling voor Aukje.

• 26 Juli 2009 - 09:32

Ma:

Waar ik nieuwsgierig naar ben. Halen jullie iedere dag de kilometers die jullie gepland hebben, of denk je wel eens een dag, laten we er voor vandaag maar een punt achter zetten,zo kan ie wel weer. morgen maar een stukje langer?Verheug me op jullie verhalen.