Klaar voor vertrek? - Reisverslag uit Baflo, Nederland van Hans en Saskia Veeke - WaarBenJij.nu Klaar voor vertrek? - Reisverslag uit Baflo, Nederland van Hans en Saskia Veeke - WaarBenJij.nu

Klaar voor vertrek?

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans en Saskia

13 Juli 2010 | Nederland, Baflo

Afgelopen weekend de spullen maar weer bij elkaar gezocht. Ondanks dat ik een uitgebreide paklijst heb, ben ik daar toch een aantal uren mee bezig. Soms zijn dingen niet te vinden (haast niet voor te stellen bij mij, maar wie verwacht dat de waslijn bij de tarp in zit?) en soms moet er gewoon veel voor gedaan worden, bijvoorbeeld de MP3 speler vullen met gewenste muziek.
En ook al hebben we een paklijst, er blijven dilemma's. Heb ik genoeg aan één paar sandalen en teenslippers? Wat als de sandalen nat zijn en ik wil toch wat warmers aan mijn voeten? Statief mee of niet? Vorig jaar (te) weinig nodig gehad en hij neemt wel veel ruimte in. De opvouwbare emmer nemen we in elk geval niet meer mee. Ten eerste omdat hij lek is en ten tweede omdat hij echt overbodig was.
Het valt me ook op dat we steeds meer electronica meenemen: GPS, e-reader, twee mp-3 spelers, twee telefoons, twee fototoestellen. Nu is dat niet zo erg, want we willen graag tegelijk muziek luisteren en fotograferen, maar je sjouwt een hoeveelheid opladers mee waar je U tegen zegt. Batterijlader voor de GPS, losse lader voor de e-reader. Lader voor de MP3-speler en telefoon, verschillende laders voor de fototoestel accu's. Als die fabrikanten dat nu eens op elkaar afstemmen zodat je met één apparaat toe kan! Zelfs het fototoestel en de telefoon van Saskia beide van het merk Samsung, hebben een eigen lader. Alleen omdat de stekkertjes wat verschillen!?
En als alles dan bij elkaar ligt (samen zo'n 50 kilo) dan vraag ik me altijd weer af hoe we het allemaal mee krijgen. Voorlopig ligt het nog los maar vanavond maar eens kijken of het een beetje efficient in de tassen is te krijgen.
Vakantie is plezier, maar de weg erheen is niet altijd even gemakkelijk

• 14 Juli 2010 - 08:20

Sylvia En Tapani:

Vanuit een tropisch finland wensen wij jullie een voorspoedige reis toe.
    zal met plezier het verslag van de tocht volgen!

• 16 Juli 2010 - 21:30

Gertivx:

Hoop dat je op het moment dat je dit leest het ongemak van de busreis of al vergeten is of het lijden waard blijkt te zijn geweest. Of nog mooier dat het allemaal dik mee is gevallen.

• 18 Juli 2010 - 18:07

A&a:

We zijn benieuwd hoe het jullie vergaat en we zullen de kilometers bergen, dalen,(tegen)wind en regen maar natuurlijk ook heel veel zon met veel pezier volgen.

Groetjes a&a

• 21 Juli 2010 - 23:19

Gertivx & Pullie01:

Al lettergrepen uitwisselend zijn wij weer van Grins naar Ureterp gefietst. Hoofdonderwerp: waarom horen we niets van die snor? Gaat alles wel goed met hem en zijn "betere helft". Wij snakken naar een update!