Uitzicht op zebra's - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van Hans en Saskia Veeke - WaarBenJij.nu Uitzicht op zebra's - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van Hans en Saskia Veeke - WaarBenJij.nu

Uitzicht op zebra's

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans en Saskia

05 Augustus 2010 | Duitsland, Heidelberg

Volgens Reitsma is Heidelberg de mooiste Duitse stad. Dat wilden we wel eens zelf kunnen concluderen. Daarom vanochtend (in de regen) in moordend tempo naar Heidelberg. Maar eerst gisteren...

Het was een koude nacht, dus ondanks dat de zon scheen, toch de tent nat ingepakt. Maar deze keer van de condens en niet van de regen. En dan op pad. Er staat een etappe van 96 km op het programma en het schiet niet op. Saskia is erg moe dus die treuzelt bij elke gelegenheid. Plasje hier, plasje daar. Truitje uit, truitje aan. Naar de bakker, naar de groenteboer, naar de Schlecker en naar de apotheek. Ik zeg niets maar mijn gezicht en lichaam veraden natuurlijk genoeg. Als ze bij de Penniemarkt de verkeerde eiersalade koopt (met champignons en asperges) dan barst de bom. Op het fietspad staan we schreeuwend tegenover elkaar. De Duitsers denken dat de derde wereldoorlog is uitgebroken. Iemand vraagt of we misschien de weg kwijt zijn. Nou die zijn we even behoorlijk kwijt.
Als we beide alles kwijt zijn, fietsen we mokkend verder. Dat duurt een tijdje maar het komt allemaal toch weer goed. Daar kennen we elkaar te lang en te goed voor. Na 100+ km (eigenlijk 101 maar 100+ klinkt veel stoerder) komen we aan. De camping bij Karlsruhe is een mooie. Wel lawaaierig door de snelwegen waar het tussen ligt, maar ruimte, en een mooi grasveldje. En het restaurant bij de camping is superb. Lost gelijk een van de geschilpunten op. Saskia wil geen noedels meer eten en ze krijgt een lekker visje.

Vanochtend regen. Toch de tent opgepakt en gegaan. We willen graag naar Heidelberg omdat het zo mooi zou moeten zijn. Met een flink tempo leggen we de 64 km af. Veel door bossen en natuurgebieden. Saskia weet dat er een winkelstraat is in Heidelberg van 1,6 km. De 'Royal mile', dus die is niet de houden. Zo langzaam als ze gisteren ging, nu kan ik haar nauwelijk bijhouden. We zijn om 13.00 uur bij de jeugdherberg in Heidelberg. We hebben geleerd van de vorige keer en deze keer hebben we van te voren geboekt. Mooie kamer met eigen douche en wc. We hangen de was uit en de tent te drogen. Zelf ook even afspoelen want we zitten onder de modder en dan de stad in.
Heidelberg is mooi, maar om het nu de mooiste stad van Duitsland te noemen... Ik vond Tubingen vele malen mooier. Heidelberg heeft een mooi (kapot) kasteel, een grote universiteit en natuurlijk de langste winkelstraat. Maar omdat het helemaal plat gegooid is geweest en opnieuw is opgebouwd in Barok stijl ziet het er wat on-Duits uit. Desalniettemin vermaken we ons prima en slenteren we heerlijk door de stad. Het was absoluut de moeite waard om hier een halve dag voor uit te trekken. En vanavond weer in een echt bed. Wat zullen we lekker slapen...

En die zebra's? Nou de jeugdherberg staat naast de dierentuin in Heidelberg en als we uit ons raam kijken dan zien we de zebra's lopen. En het is een kakafonie van diergeluiden. Je waant je haast in de jungle en dat is ook Duitsland.

De komende dagen is de weersvoorspelling goed. Ook iets om naar uit te kijken. Want het fietst wel lekkerder zonder regenpak.

Groetjes van Hans en Saskia en leuk dat je hier af en toe leest en een reactie plaatst. Wordt door ons gewaardeerd!
:SMS update:: 7 augustus 2010 :
We zitten bij St. Goar aan de Rijn. Iets onder Koblenz. Prachtig weer vandaag en heerlijk 90 km gefietst. Zo potje koken. Alles 100 punten vandaag!

:SMS update:: 10 augustus 2010 :
We zijn langs de Roer Nederland binnen gespoeld en zitten nu op een terras in Roermond bij te komen. Nu 'alleen' nog 'even' naar huis fietsen...

:SMS update:: 12 augustus 2010 :
Zitten in Hasselt in een trekkershut vanwege de regen. Veel km de afgelopen dagen. Het gaat lekker. Hopen morgen in een ruk naar huis te kunnen fietsen.

• 05 Augustus 2010 - 19:28

A&a:

Omdat jullie het leuk vinden om af en toe een reactie te krijgen, hier dus weer eentje.

Wat een afzien!!!!!!!!!!, maar morgen staat er nog maar 1 cijfer in plaats van twee bij de dagen dat je thuis bent. Dus het grote aftellen kan beginnen en dan met beter weer in het verschiet wordt het ook weer leuk, vooral na een nacht op een gewoon bed.

Hier is het ook afzien, met verven, met afbreken, met opbouwen met naar de stort, van 's morgens vroeg tot 's avonds laat, maar het schiet op. Misschien over 10 dagen klaar, kunnen jullie komen bewonderen.

Heel veel dikke knuffels en nog veel fietsplezier.

ps. is er ook nog een jurkje gekocht??

• 05 Augustus 2010 - 21:10

Gertivx :

Hoe herkenbaar die ruzie! Wel een goed teken dat jullie het redelijk snel weer bij kunnen leggen. Maakt een vervolg in de vorm van bijvoorbeeld een rondje Noordzee geen "Mission Impossible"

• 07 Augustus 2010 - 18:15

Steven:

Mooi! Nog een weekje genieten voor jullie!

• 08 Augustus 2010 - 11:26

Lisa:

Als ik zo op de kaart kijk, dan moeten jullie nog wel een stukje! Nog een weekje keihard zwoegend vakantie vieren!:p
    Mensen verklaren jullie nog steeds voor gek als ik vertel dat jullie vanuit italie naar hier fietsen:p Ik ben wel trots dat mijn papa en mama dat doen!:)

• 09 Augustus 2010 - 07:18

Sylvia:

Ben het helemaal met jou eens Lisa.
    Hans, jij schrijft weer geweldig, en Sas, ben trots op je!!!

Je zus(je)

• 12 Augustus 2010 - 19:31

A&a:

Een superformiweldigendefantakolosachtige prestatie.

Heel veel respect.

• 12 Augustus 2010 - 23:14

Gertivx:

Na enig zoeken kwam ik er achter dat nederland ook een Hasselt kent in de buurt van Genemuiden. Wil je een deprimerende afsluiting van de vakantie ga dan via de Drentse hoofdvaart naar het noorden. Voor straks welkom thuis.