Weer een stukje verder - Reisverslag uit Loviisa, Finland van Hans en Saskia Veeke - WaarBenJij.nu Weer een stukje verder - Reisverslag uit Loviisa, Finland van Hans en Saskia Veeke - WaarBenJij.nu

Weer een stukje verder

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans en Saskia

07 Juli 2009 | Finland, Loviisa

Sjonge, wat is die eerste nacht wennen op een matje. Als je thuis een waterbed hebt, dan is dit toch wel afzien.Ik hoop dat het beter gaat gedurende de week.Een hete douche 's ochtends maakt een hoop goed maar de rug is het niet echt mee eens. En dan lijkt het ook nog de hele nacht licht te blijven.
We stonden met een blauwe lucht en zon op. Gedurende de dag is het harder gaan waaien en het begint ook aardig te betrekken. Ook vaak wind tegen, maar dat drukt de pret niet want het zijn geen verschrikkelijke afstanden die we doen. Vandaag een kilometer of 60, dus dat valt mee.
Vandaag ook voor het eerst een onverharde (gravel) weg gehad en ook het stijgen en dalen wordt meer. Korte, gemene klimmetjes en dan weer een afdaling. Het wordt ook steeds rustiger, des te verder we van Helsinki komen. We rijden nu over de ' Koningsweg' wat vroeger de enige verbinding was tussen Helsinki en St. Petersburg. Erg mooi hier.
In het dorpje van ene Agricola (bijzonder, ze kennen hem hier ook) een van de oudste stenen kerken van Finland *en* onze eerste cache gedaan. Tegen vieren op de camping en weer een mooi plekje op een rustig veld. En ze hebben gratis internet, dus vandaar weer een update.
Zo nog even in Loviisa kijken en wat eten en dan weer op de mat. Ik kijk er nu al naar uit... :-(

• 07 Juli 2009 - 13:53

Lisa:

Haha, nog een Agricola! Die man was best populair:p
    Sterkte vannacht!
    x

• 07 Juli 2009 - 15:26

Benny:

ik volg jullie reis en jullie betoog. Klinkt allemaal avontuurlijk, zolang het weer goed blijft. En het slapen op een matje, tja, dat staat mij binnenkort ook weer te wachten. Ook avontuurlijk. En wat die agricola betreft, mogelijk zijn de romeinen in Finland geweest, want in Rome was een agricola gewoon een boer.
    Goeie reis! Weinig muggen, veel mooi weer. Groet, Benny

• 07 Juli 2009 - 16:09

Ria:

Wat leuk dat ik jullie gevonden heb! Ik zou nu ook zo naar Finland willen, maar dan vanwege de massagestoel! Kost mijn fysio toch wat meer. Moest er vandaag echt naar toe, vanwege mijn schouder. Lucas net niet. Had al een zeer pijnlijke knie, is gisteren met het verplaatsen van de tuinrafel van de dijk gevallen, maar wellicht daardoor gaat het nu beter dan sinds weken. Een tip om mee te nemen?