Storm en regen - Reisverslag uit Hamina, Finland van Hans en Saskia Veeke - WaarBenJij.nu Storm en regen - Reisverslag uit Hamina, Finland van Hans en Saskia Veeke - WaarBenJij.nu

Storm en regen

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans en Saskia

09 Juli 2009 | Finland, Hamina

Na een prachtige wandeling gisteravond, waarbij we 2 caches hebben gedaan, in het tentje gekropen. 's nachts begint het steeds harder te waaien. Is niet erg, denk ik, want dan droogt de was goed. Rond 4 uur 's nachts horen we de eerste druppels. Snel eruit om de was te redden, die inderdaad droog is, en dan nog even de ogen dicht. Het matje is inmiddels gewend.
Daarna begint het alleen maar meer te stormen en te regenen en als we opstaan giet het. Wat te doen? Hier een dagje blijven en de buien afwachten of toch op pad? We kiezen voor het laatste. Alles kan droog ingepakt worden, behalve de tent. Regenpakken aan en op pad. In de stromende regen bekijken we Kotka. Een gigantisch uitgestrekte stad, bekend om zijn haven en papierfabrieken. Bij een tankstation drinken we koffie en als we weer naar buiten komen is het droog.
Daarna blijft het droog en de zon gaat zelfs schijnen als we picknicken voor de lunch.
Hamina (Frederikshavn op zijn Zweeds) is een mooi gebouwd stadje met een pachtige orthodoxe kerk. Je merkt dat we dichter bij Rusland komen want de teksten staan steeds meer, naast het Fins, in het Russisch.
Deze tekst tik ik even in de bieb van Hamina. Zo even op de radarbeelden kijken of het droog blijft. Dan weten we of we vannacht weer in het tentje kruipen of dat we een hutje nemen.
Morgen ee korte dag naar Virolahti. Maar een kilometer of 40.

Groeten aan iedereen!

• 09 Juli 2009 - 12:54

Lisa:

Jullie komen er elke keer met redelijk wat mazzel vanaf. In ieder geval geen hele dagen regen! Toch hoop ik dat het nóg een beetje beter wordt!
    Hier regent het ook. Af en toe een flinke bui en dan een poosje bewolkt.
    Groetjes!

• 09 Juli 2009 - 17:38

Aukje:

Hoi mensen,

Ja, ja 't is wat met dat weer. Hier is het ook kwakkelen, maar de vooruitzichten zijn beter, na het weekend krijgen we weer meer zon.

Ik heb vandaag ontdekt dat als je op je kaart klikt ziet waar jullie op dit moment zijn en je stukjes hangen er ook aan. Leuk om zo ook te zien welke afstanden jullie afleggen en waar je op dat moment bent.

Groetjes ook aan Sas

• 10 Juli 2009 - 07:04

Liedeke:

Oef, Hier waait en regent het ook met af en toe flinke buien. Tussendoor klaart het dan weer even op. Ik heb deze week goed doorgewerkt om ook het nomadenbestaan op te kunnen gaan zoeken. (tja dat heb je als zelfstandige ondernemer)Wij trekken over enkele dagen zuidwaart met onze caravan. Naar de Provence. Ik post dit alvast en lees jullie vorige reisverslagen nog even.... Liefs liedeke

• 10 Juli 2009 - 07:05

Sylvia:

Ja leuk van die kaart, had ik ook nog niet ontdekt.

• 10 Juli 2009 - 07:20

Martijn:

ha sportievelingen. Wat een inspirerend verhaal! (Ook erg leuk geschreven overigens). Je krijgt meteen zin om er ook opuit te trekken. Wij doen dat dan ook (een stuk minder sportief dan jullie) naar Z Frankrijk (Provence). Zijn ons aan het inlezen en route aan het bepalen en vertekken zondag of maandag met caravan en auto vol. De verwachtte tempperatuur al daar: heet tot zeeeeer heet. groet en tot horens en succes met het trappen!

• 10 Juli 2009 - 07:30

Liedeke:

Ik heb even terug gelezen. Ik wil ook op vakantie als ik dit lees!
    En nu ga ik weer even wat schrijven en: Typisch Harschnitz... Ik zie dat Sylvia 1 minuut na mij een berichtje heeft gepost. Dat krijg je nog sterker van 'in' en 'terug naar de natuur' leven dan heb je straks geen mobiele telefoon meer nodig en geen gps om een schat te vinden. Dat kan je dan gewoon op je intuitie :)
    En nog een tip: zolang je niet die massagestoel in je bezit hebt moet je elkaar maar een handje helpen... Scheelt ook weer wat euro's.
    Heel veel liefs en tot weder hoors.