Weer terug - Reisverslag uit Hirtshals, Denemarken van Hans en Saskia Veeke - WaarBenJij.nu Weer terug - Reisverslag uit Hirtshals, Denemarken van Hans en Saskia Veeke - WaarBenJij.nu

Weer terug

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans en Saskia

18 Juni 2010 | Denemarken, Hirtshals

Voor wie wil weten hoe het allemaal is afgelopen...

Herman kwam met de laatste pont om 0.00 uur aan. In het hotel was iedereen al naar bed, maar wij hebben de lichten nog even aan gedaan en een klein feestje gevierd.
Chris is met zijn motor naar de dichtstbijzijnde motorzaak gesleept. Daar heeft hij een hotel genomen en de volgende dag werd hem verteld dat de monteur met vakantie was. Is voor Chris geen probleem, hij heeft de koppeling uit elkaar gehaald en er was een lager kapot gegaan. Deze is per expresse besteld en geleverd vanuit Bergen. Spul weer in elkaar en rijden.

Donderdag was voor ons ook een spannende dag. Alweer een mooie route en als uitdaging dat Louis voorop reed. Hij heeft dat wel een GPS, maar hij is ook zo iemand die zo blindelings het apparaat volgt, dat hij bij de pont van de kade rijdt omdat het ding het aangeeft.
We werden onder andere 30 km over een weg door de bergen geleid met gravel, steenslag en zand. In het mulle zand gaat Louis onderuit. Ik kon hem nog net ontwijken. Gelukkig geen schade of ongelukken. Alleen een deuk in het ego.
Als we vlak bij het hotel zijn, weet hij (door de GPS) een binnendoor weggetje. Het blijkt een steil modderpad te zijn waar we tot assen in wegzakken. 140 meter voor het einde moeten we in de blubber omdraaien en alsnog een andere route nemen. De motoren zitten van onder tot boven onder de modder.

Gister kwamen we Chris weer tegen, halverwege de route naar Oslo. Het werd een dag zonder ongelukken en tegenslagen.

Vandaag vanuit Hirtshals terug naar huis. 830 km met een stormachtige wind van opzij. Toen ik om 18.00 uur thuis kwam had ik het helemaal gehad met die wind. Een klein beetje lucht om het hoofd is wel lekker, maar hier werd je gewoon knock-out geslagen door windvlagen.

Afijn we hebben het weer gehad, we zijn er weer doorheen. Een prachtige tocht. Foto's volgen later.