Angstgegner - Reisverslag uit Ried im Oberinntal, Oostenrijk van Hans en Saskia Veeke - WaarBenJij.nu Angstgegner - Reisverslag uit Ried im Oberinntal, Oostenrijk van Hans en Saskia Veeke - WaarBenJij.nu

Angstgegner

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans en Saskia

28 Juli 2010 | Oostenrijk, Ried im Oberinntal

Vandaag was de dag van de waarheid. Waar we al een tijdje tegenaan kijken. We gaan de Reschenpas over. ´Zeer steil´, staat er in het boekje van Reitsma. Fietsers die we tegen gekomen zijn, raden het af. ´Niet te doen´ wordt er gezegd. We doen het toch. Het is mijn angstgegner...

Eerst 10 km infietsen en dan gaat het los. Omhoog, omhoog en nog eens omhoog. We komen onderweg stijgingspercentages tegen van 19 en zelfs 20 %. Saskia moet zelfs van de fiets af. Dat hebben we nog nooit mee gemaakt. Maar we gaan stug door . We worstelen en komen boven.
De beloning is een prachtig uitzicht op de besneeuwde toppen in de verte, een koffie aan het Reschenmeer en even rust voor de benen. Het was het waard.

Zo gauw we in Oostenrijk zijn betrekt het. We zijn nog geen 5 kilometer over de grens en het druppelt al. Nu weten we waarom er in Italie allemaal fruitbomen staan en hier allemaal groene alpenweiden...

Volkomen afgepeigerd komen we in Ried aan. De camping is niet leuk maar we zijn te moe om het op te merken. Pas als we de tent hebben staan komen we erachter dan we hier niet willen zijn. Maar het regent steeds een beetje harder. Dus we verdrinken vanavond ons verdriet in de plaatselijke kroeg en bestellen een schnitzel. Morgen moeten we weer klimmen, maar dat doen we gaag om hier vandaan te komen.
:SMS update:: 29 juli 2010 :
Vandaag geen zonnebrand nodig. Stromende regen. Tent nat ingepakt en daarna onszelf. Maar we willen verder. Dus het zij zo...

:SMS update:: 29 juli 2010 :
Gestrand in St. Jacob am Arlberg. Na 43 km vals plat, klimmen en stromende regen was het op. Om 1 uur hotel gezocht en uitrusten. Morgen in 16 km naar 1793m.

:SMS update:: 30 juli 2010 :
Vandaag Arlberg pas gedaan. 1802m hoog. 10x erger dan de Reschenpas. 2 uur over 10 km gedaan. Maar ook dit hebben we weer gehad. Nu in de zon in Feldkirch.

:SMS update:: 2 augustus 2010 :
Nog steeds geen internet. Veel gebeurd. Zitten in Dtsl. In Tubingen. Al meer dan 1000 km gefietst. Vandaag een lange dag. 123 km gedaan. Van 8.15 tot 19.30.

:SMS update:: 2 augustus 2010 :
Veel in de regen. Wilden een hotel nemen maar alles was vol of boven de 150 euro. Dus maar naar de camping om de natte tent op te zetten. Nu buik vol en moe

• 28 Juli 2010 - 20:44

Sylvia:

Goed hoor!!
    En dan nu alleen maar berg afwaarts richting noordzee.

• 28 Juli 2010 - 20:54

Steven:

Klinkt als een beetje afzien. Maar jullie genieten wel van de mooie momenten van de vakantie!

• 29 Juli 2010 - 18:01

A&a:

En nu maar genieten van een heerlijk bed,hoop dat jullie wat kunnen uitrusten en veel succes morgen. Zijn er nog meer angstgegners in de planning of heb je die nu gehad.

Groetjes en tot schrijfs.

• 31 Juli 2010 - 09:13

Ma Chapeau, :

Petje af voor deze kanjers.Ben dan ook vreselijk trots op mijn kinders.

• 31 Juli 2010 - 09:23

Ma:

En nu iedereen maar denken waarom Ma een hoedje op heeft. Ha ha. Laten we het op een feesthoed houden.(foutje, bedankt)

• 02 Augustus 2010 - 11:08

Louis De Haas:

Ha die Hans en Saskia,
    Bikkels zijn jullie. Klim ze, jullie worden nog echte berggeiten. Nog een plezierige reis.

• 02 Augustus 2010 - 12:32

Carolien Stevelmans:

Heel erg knap wat jullie aan het doen zijn chapeau

gr Carolien

• 03 Augustus 2010 - 10:42

Margreet Zant:

Hey Hans en Saskia!!
    Goed bezig zeg!! Tjongje jonge, respect!!
    Geniet en doe voorzichtig. Heel veel succes en plezier nog. Groetjes Margreet