Dit is het einde, dat doet de deur dicht... - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Hans en Saskia Veeke - WaarBenJij.nu Dit is het einde, dat doet de deur dicht... - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Hans en Saskia Veeke - WaarBenJij.nu

Dit is het einde, dat doet de deur dicht...

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans en Saskia

18 Augustus 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen


Het slapen ging vannacht niet helemaal super. Het is een kamer zonder ramen en het is er binnen stikdonker en erg warm. Ondanks dat de wekker om zeven uur gaat, blijven we nu toch een uurtje langer liggen. Daarna douchen en een "continental breakfast", dus koffie/thee en toast met jam. We laten de fietsen en de bagage achter. Het is £1 per tas maar we hebben de flightbags nog. Hier passen mijn vijf tassen in dus ik bespaar weer £4 en Saskia ook. Daarna gaan we de stad in.
Ik had het niet verwacht maar in Newcastle kun je best een dagje doorbrengen. Het is mooi weer dus lekker slenteren door de stad. Er zijn veel oudere gebouwen en ze hebben bijna alles schoon gemaakt. Dus niet van die vieze zwarte façades maar mooie witte gebouwen. Ik heb Saskia een tijdje shoppen in de Marks & Spencers beloofd. Maar dan wel zonder mij. Dus we gaan even apart op stap. Uiteindelijk koopt ze geen jurkje maar ik koop wel een koffie. Daarna gaan we verder de stad door. Het kasteel is nog in goede staat en om 12 uur staan we bij de Tyne te kijken bij alle bruggen die hier op een rijtje staan. En ook hoe de Millenium brug open gaat. Dit is een hele bijzondere voetgangersbrug in de vorm van een harp die parallel om zijn as draait. Ik zal er later nog een foto van plaatsen. We kijken hier en we kijken daar. In het restaurant waar Saskia gisteren wilde eten komen we nu wel terecht. Ze hebben er heerlijke pizza's. We eten nu vast warm want op de boot is het niet echt lekker en ook super-duur. Het is inmiddels een sport voor ons geworden om zo goedkoop mogelijk vakantie te vieren :-)
Om half drie halen we de fietsen en de bagage op. Langs de Tyne fietsen we naar de boot. Het is nog 18 kilometer en om vier uur zitten we op de boot. Terwijl ik dit schrijf zitten we alweer een flink stuk op de Noordzee. De vakantie zit er nu echt op, ook al fietsen we morgen toch nog een dag. Steven haalt ons, waarschijnlijk rond vijf uur, op bij Hyppolytushoef.

Dit is dan ook het laatste "on-the-road" verslag. We hebben samen wel 1000 foto's gemaakt. Het nagenieten komt nog want na de vakantie maak ik het "echte" reisverslag met natuurlijk veel foto's erbij. Dat wordt gaandeweg op mijn fiets-site gepost. Wil je daar een melding van hebben, stuur me dan even een mailtje (hans-apenstaart-vanderveeke.net)

Tenslotte wil ik alle lezers bedanken voor de belangstelling. In de afgelopen maand zijn er meer dan 10.000 page-views van hansensaskia.waarbenjij.nu geweest. En dan met name de mensen bedankt die af en toe reageerden. Gert verdient hierbij een speciale vermelding. Op elk reisverslag kwam wel een reactie (het volgende rondje is voor mij). Maar ook Lisa, Steven, (O)ma, Aukje, Ellen, Co, Cees, Marjan, Sylvia, Ria, Liedeke, Yvon, Benny, Jan en verder iedereen die ik vergeet, bedankt!

Als allerlaatste wil ik Saskia nog bedanken voor het fijne gezelschap. Zonder mopperen trotseert ze de hardste regen. Zonder klagen fietst ze de steilste bergen op. En met alle geduld slaat ze zich door mijn "planningen" heen. Chapeau en hulde voor haar!

  • 18 Augustus 2011 - 18:50

    Gert:

    Mooi slot van een mooie tocht. Heb de weersverwachting bekeken en ik denk dat julie op zee niet met de hoogteverschillen van tijdens de vakantie te maken krijgen. Er lijkt weinig wind te staan.
    Nu je zelfs yoghurt met een g schrijft kan ik uit volle overtuiging zeggen: Hans bedankt voor je goed geschreven en onderhoudende verhalen. De 2e ronde is voor mij ;-)

  • 19 Augustus 2011 - 08:41

    Marjan Van Eeden:

    Wel thuis! Met ontzettend veel plezier heb ik je verslagen gelezen.
    Goed weekend!!

  • 19 Augustus 2011 - 12:04

    Kiek:

    Dag Saskia en Hans.
    Wat hebben jullie een geweldige tocht gemaakt! Niet alleen in kilometers!! Ik heb genoten van de mooie beschrijvingen van de natuur. En hoop dat jullie vandaag nog een droge dag treffen,want hier was het ook géén echt zomerweer.

  • 19 Augustus 2011 - 15:03

    Ellen:

    Welkom thuis!
    Ik heb elke dag met veel plezier je verslag gelezen. Ben benieuwd naar de foto's en de rest van de verhalen.

  • 07 September 2011 - 11:41

    Mylène Böhmer:

    Ik heb net alle stukjes gelezen en foto's gekeken, wat een genot!

    Ik was ook bij The Climbers Inn, heerlijk als je haringen niet verder dan 3 cm de grond in kunnen ;)
    Vond het heel leuk jullie te ontmoeten, heb verschillende hostels van jullie schema aangedaan. Nogmaals bedankt daarvoor :)

    Ik zit nu inspiratie op te doen voor de volgende tocht. Schotland ziet er ook wel geweldig uit. Hebben jullie al nieuwe plannen?

    Groetjes,
    Mylène

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans en Saskia

Welkom bij mijn reisverslagen. Ik hoop dat je er wat plezier aan beleeft.

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 95076

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

Bretagne in de herfst

20 Juli 2012 - 18 Augustus 2012

De groene weg naar Baflo

27 April 2012 - 06 Mei 2012

Tien provincien route

14 Oktober 2011 - 22 Oktober 2011

Zadelpijn

23 Juli 2011 - 21 Augustus 2011

De groene ronde van Ierland

29 April 2011 - 07 Mei 2011

Rondje Nederland

16 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Huiswaarts

11 Juni 2010 - 18 Juni 2010

Noorwegen per motor

04 Juli 2009 - 31 Juli 2009

Op de fiets in Finland

Landen bezocht: