Linzen - Reisverslag uit Wageningen, Nederland van Hans en Saskia Veeke - WaarBenJij.nu Linzen - Reisverslag uit Wageningen, Nederland van Hans en Saskia Veeke - WaarBenJij.nu

Linzen

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans en Saskia

30 April 2012 | Nederland, Wageningen

Nog even een kort stukje over gisteren omdat ik er toen niet aan toe kwam.

We krijgen 's ochtends een uitgebreid ontbijt geserveerd in ons eigen huisje. Veel zelfgemaakte en biologische producten. We zitten dan ook wat langer dan normaal en pas ver na negenen fietsen we weg. Onze gastheer en vrouw zijn dan allang vertrokken. Ze moesten naar de aubade en dat is iets wat je alleen op koninginnedag kunt doen.
Het is vandaag een korte dag. Het is ook een bossige dag. En ook een uiterst zonnige dag. Het is dan ook meteen heet en alles kan weer uit. Hierbij kom ik erachter dat mijn tassen het eigenlijk niet toelaten dat ik dingen uit doe. Het past er niet meer bij in. De planning was dat een deel in de tassen zit en een deel om mijn lijf. En daar ga ik nu van afwijken.
Het landschap is gevarieerd. Veel bossen. Maar ook heide, weilanden en akkerbouw komen voorbij. In deze regio hebben we vaker gefietst en we komen dan ook op bekend terrein. Een van die gebieden is de 'Planken Wambuis'. Waar die naam vandaan komt is mij een raadsel. Moet dat toch eens opzoeken want een wambuis is volgens mij een kledingstuk. En die van hout maken lijkt me erg onpraktisch.
Ondanks een paar lange stops met dutjes in de zon komen we toch tegen drieën in Wageningen. We gaan even bij de moeder van Mevr. Van der Veeke langs waar we een kopje thee drinken. Daarna gaan we naar Tapani en Sylvia waar we kunnen logeren. Eerst douchen en dan uit eten in Wageningen. Er zit een Surinamer die erg lekker kan koken. We hebben alleen elke keer weer discussie over het zogenaamde "dal" gerecht. Daar zouden linzen in moeten zitten maar we kunnen ze steeds niet vinden. Op verzoek wijst de serveerster er een paar aan. Ik moet twee keer kijken maar ze zijn er echt.
Het is in Wageningen nog druk vanwege de koninginnedag. En het is een zwoele zomers aanvoelende dag, dus we nemen nog een terrasje. De zomer is begonnen en van mij mag hij wel doorzetten.


Statistieken
- kilometers vandaag: 54
- kilometers totaal:310
- aantal caches: 0
- aantal linzen in mijn gerecht: 2

En voor wie het wil weten; mijn kuit herstelt langzaam weer. Zondag nog wel veel last van gehad maar vandaag gaat het alweer een stuk beter.

  • 01 Mei 2012 - 19:28

    Aukje:

    Kijk ik per ongeluk op mijn oud mailadres zie ik je verslag. Heb alles even gelezen. Leuk om weer op, de hoogte te zijn en te lezen hoe het jullie vergaat. Nog veel fietsplezier en tot????? Groetjes Aukje en natuurlijk ook van Anko en doe vooral ook de groeten aan mevr. Van der Veeke

  • 01 Mei 2012 - 19:42

    Liedeke:

    Hee die twee Linzen! Dat was dus Wageningen. Het ging me nu pas dagen dat jullie weer op fietstocht zijn. Rondje Nederland. Ik ga morgen moeder haar verjaardag daar vieren en ben er op de koffie. 90 jaar. Als jullie nou even doorfietsen zie ik jullie in de middag bij het diner op 6 mei. Kus van je zus.

  • 02 Mei 2012 - 13:22

    Ria:

    Ik kan het niet laten, maar moet ik je toch even weten dat de linzen onvindbaar zijn, omdat ze 'platgekookt' zijn, zoals erwten in de snert.
    Ik schat dat vindt in jullie recept 250 gr. linzen zaten. Drie duizend stuks?
    Om thuis te maken, Indiase Dal:
    1 eetlepel olijfolie
    2 uien (gehakt)
    2 of 3 teentjes knoflook (gehakt)
    250 gram rode linzen
    cayennepeper
    2 theelepels komijnpoeder
    4 theelepels korianderpoeder
    sap van halve citroen
    zout
    versgemalen peper
    (Voor Surinaamse Dal heb je gele linzen nodig, maar deze zijn -bij ons- slecht verkrijgbaar)

  • 02 Mei 2012 - 20:30

    Ria:

    -vindt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Wageningen

Tien provincien route

Een weekje fietsen in eigen land

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2012

Holle wegen

04 Mei 2012

Struisvogels

03 Mei 2012

Struisvogels

02 Mei 2012

Noach

01 Mei 2012

E.T. Phone home
Hans en Saskia

Welkom bij mijn reisverslagen. Ik hoop dat je er wat plezier aan beleeft.

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 95341

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

Bretagne in de herfst

20 Juli 2012 - 18 Augustus 2012

De groene weg naar Baflo

27 April 2012 - 06 Mei 2012

Tien provincien route

14 Oktober 2011 - 22 Oktober 2011

Zadelpijn

23 Juli 2011 - 21 Augustus 2011

De groene ronde van Ierland

29 April 2011 - 07 Mei 2011

Rondje Nederland

16 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Huiswaarts

11 Juni 2010 - 18 Juni 2010

Noorwegen per motor

04 Juli 2009 - 31 Juli 2009

Op de fiets in Finland

Landen bezocht: