Water - Reisverslag uit Milsbeek, Nederland van Hans en Saskia Veeke - WaarBenJij.nu Water - Reisverslag uit Milsbeek, Nederland van Hans en Saskia Veeke - WaarBenJij.nu

Water

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans en Saskia

06 Mei 2011 | Nederland, Milsbeek


Let op: dit is het verslag van donderdag!

Baarlo - Milsbeek - 76 km
Prachtig weer, lekker warm en windje in de rug.

Als we 's ochtends wakker worden, dan staat het ijs op de ruiten van de auto's. Toch hebben we het niet koud gehad vannacht. Saskia heeft al de kleren aan gedaan die ze mee had en ik heb mijn sokken aan gedaan. We ontbijten, in de zon, aan de picknicktafel met yoghurt en muesli, mango, brood en thee. Met spijt nemen we afscheid van deze perfecte camping. 
Vandaag moeten we toch echt op zoek naar gas. Tegenwind, regen en kou kan ik hebben maar zonder een bakje koffie op de idyllische plekjes vind ik wel afzien. Van de campingbaas hoor ik dat in het noorden van Venlo, op een industrieterrein, een Bever moet zitten. We gaan op zoek en komen in een mega-groot winkelcentrum. En ook daar is het zoeken maar uiteindelijk vinden we hem wel en is de koffie gered. Het is inmiddels al wel elf uur en we moeten nog zeker 70 km. En we hebben nog geen koffie gehad. Snel op pad dus. Het is inmiddels al wel heerlijk warm en zonnig.
Na het duinlandschap van Holland, de bossen van Brabant, komen we nu in het gebied van de Maas. We fietsen vandaag veel langs deze rivier en we steken hem drie keer met een pontje over en meerdere keren met een brug. Bij Grubbenvorst hebben we het eerste pontje. Aan de overkant maken we koffie en delen we onze koeken met Timo, die met zijn opa aan het fietsen is. Ondertussen zien we het pontje heen-en-weer gaan op de wijze van Drs. P. Dan verder via Lottum, Broekhuizen, Blitterwijck en Well. De route loopt veel tussen de "Maasheggen" door. Dit zijn stroken, veelal begroeid met meidoorn, om het slib, bij het overstromen van de Maas, vast te houden. Bij Bergen pakken we weer de pont om een klein stukje verder bij Afferden weer terug te keren naar de overkant, die op dat moment onze kant wordt. De pontjes varen zo gauw iemand zijn gezicht laat zien en kosten maar €0,60 per persoon. We lopen inmiddels flink in, in tijd en kilometers. In Gennep gaan we wat eten want nu we gas hebben, willen we er ook zuinig op zijn. Gennep is een aardig dorp met een leuke winkelstraat. Op de markt voor het oude raadhuis is een terras waar we neerstrijken. De jongste bediende komt vragen wat willen maar op onze vragen heeft hij geen antwoorden. Hij weet niet of we er kunnen eten (ja), hij weet niet of er wifi beschikbaar is (nee) en hij weet niet waar de kaart is (zoek ik zelf) op. Het lijkt alsof hij vandaag voor het eerst is, maar als ik het hem vraag dat vertelt hij dat dit zijn tweede week is. Langzame leerling?
Saskia neemt de saté en ik de pasta met vis en gamba''s. Als het eten komt, hebben we even discussie. Ik denk, gezien de minimale hoeveelheid, dat ze voor mij een voorgerecht hebben gebracht maar de serveerster houdt voet bij stuk dat dit toch echt het hoofdgerecht is. Afijn, het zij zo en tegen de tijd dat Saskia klaar is met het opscheppen van de patat en salade heb ik mijn eten op. Gelukkig laat ze nog wat patatjes en salade voor mij over.
Het is nog iets van vijf à tien kilometer naar de geplande camping. De eerste boerencamping die we tegenkomen heeft een Yamaha FS1 treffen. Dat treft want op zo'n brommer heb ik vroeger ook gereden. Toch besluiten we maar even verder te gaan. Iets verderop komen we op de volgende SVR camping "de bloemenkamp". Hij ligt prachtig aan de Maas, is klein en er is een mooi plekje voor ons. Voor € 12,= zijn we snel verkocht. In de avondzon zetten we het tentje op. Daarna een heerlijke douche. Zonder tijdslimiet of drukknoppen waar je op moet blijven drukken. En een zelf te kiezen temperatuur. Tenslotte koffie en een wandeling langs de Maas. Een goed einde van alweer een mooie dag.

  • 06 Mei 2011 - 19:24

    Liedeke:

    Dit woord kwam ik meerdere keren tegen en moest ik even googelen....serendipiteit verwijst naar het vermogen van een alerte geest om uit toevalligheden conclusies te trekken. Anders gezegd: slimme, voorbereide mensen zijn beter in staat om daadwerkelijk ontdekkingen te doen aan de hand van het toeval. zegt Wikipedia over serendipiteit. Maar heeft het niet ook te maken met je intuïtie gebruiken tijdens je reis en zo alerter te zijn voor waar en wat zich aandient in plaats van je onwrikbaar aan een schema of afspraak te houden?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans en Saskia

Welkom bij mijn reisverslagen. Ik hoop dat je er wat plezier aan beleeft.

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 95044

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

Bretagne in de herfst

20 Juli 2012 - 18 Augustus 2012

De groene weg naar Baflo

27 April 2012 - 06 Mei 2012

Tien provincien route

14 Oktober 2011 - 22 Oktober 2011

Zadelpijn

23 Juli 2011 - 21 Augustus 2011

De groene ronde van Ierland

29 April 2011 - 07 Mei 2011

Rondje Nederland

16 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Huiswaarts

11 Juni 2010 - 18 Juni 2010

Noorwegen per motor

04 Juli 2009 - 31 Juli 2009

Op de fiets in Finland

Landen bezocht: