Bergen - Reisverslag uit Baflo, Nederland van Hans en Saskia Veeke - WaarBenJij.nu Bergen - Reisverslag uit Baflo, Nederland van Hans en Saskia Veeke - WaarBenJij.nu

Bergen

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans en Saskia

07 Mei 2011 | Nederland, Baflo

Let op: Dit is het verslag van vrijdag.

Milsbeek - Wageningen - 77 km
Volop zon, erg warm en wind in de rug.

De nacht was een stuk minder koud dan de dagen ervoor en om acht uur zijn we al ingepakt. Aangezien hier geen gelegenheid is om even te ontbijten stappen we meteen op en fietsen weg. De rest van de camping is nog in diepe rust.
Het eerste stuk gaat over Mook en Malden. Ik dacht dat we nu alle landschappen wel gehad hadden, maar ik heb me vergist. We hebben nog geen echte klimmetjes gehad en dat gemis wordt hier ruimschoots goed gemaakt. Ondanks het vroege tijdstip, zitten we heftig zwetend op de fiets. Op zoek naar een bankje om te ontbijten. Nou... bankjes doen ze hier niet aan. Pas ver in Malden vinden we er een en dan moeten we ook nog ongeveer honderd duizend rupsen verwijderen. Maar dat hebben we er voor over want de maag rammelt.
Daarna komen we bij Nijmegen en we hebben de keus om er doorheen of er omheen te gaan. We kiezen voor het laatste en klimmen via Berg en dalen via Dal richting de Ooipolder. Het is inmiddels zo warm dat Saskia in hemd en korte broek fietst. Ik hou van de weeromstuit mijn zweethemd nog even aan. Over de dijken fietsen we naar Millingen waar we het pontje nemen naar Pannerden. De Pannerdensche waard ligt er prachtig bij. Veel paarden in de wei, een glad fietspad en wind mee. Met weinig inspanning brengt ons dit bij het pontje naar Huissen en dan is Arnhem al in zicht. Daar verlaten we de ronde van Nederland. We zijn nog niet helemaal rond. Nog ongeveer 150 km hebben we nog tegoed, maar dat bewaren we voor een ander weekend.
Langs de Rijn komen we in Wageningen. Inmiddels is het zo warm dat mijn zweethemd ook onder de bagagedrager zit. Als laatste pont hebben we het Lexusveer. Dan fietsen we door het centrum naar "de Melkweg" waar Saskia d'r moeder nu woont samen met een aantal andere zeer-vergeetachtige dames. Het is hartstikke leuk om daar te zitten want elke vijf minuten kun je opnieuw vertellen dat je wel 80 km gefietst hebt. En elke keer weer wordt er met kreetjes van bewondering gereageerd.
Steven haalt ons in Wageningen op. We hebben er in totaal 661 km gefietst in acht dagen. Dat is iets meer dan 80km per dag. Ondanks dat het 's nachts wel koud was, hebben we overdag steeds mooi weer gehad en vaak de wind in de rug. In Groningen zouden ze zeggen: "Het kon minder..." maar volgens ons kon het zeker niet beter.

• 08 Mei 2011 - 17:20

Aukje:

He Veekjes,

Dus alweer thuis en nog nagenieten bij het mooie weer hier.

Leuk om de stukjes weer te lezen.

Groetjes de Haantjes