Nostradamus - Reisverslag uit Baflo, Nederland van Hans en Saskia Veeke - WaarBenJij.nu Nostradamus - Reisverslag uit Baflo, Nederland van Hans en Saskia Veeke - WaarBenJij.nu

Nostradamus

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans en Saskia

26 April 2012 | Nederland, Baflo

Eigenlijk hebben we in al die eeuwen weinig vooruitgang geboekt met de weersvoorspellingen. Wat Nostradamus schreef in de zestiende eeuw was niet veel slechter dan wat de weermannen en -vrouwen er nu van maken. Als ik het weer voor de eerste week van mei 2012 even opzoek in boekje van de Nostra dan staat daar 'moogenleijk verschijnde den zon tijdensch den waek doch eenige reegenbuyen kende ook den moogeleijkheid sijn'. En dat is wat Erwin Krolls van deze tijd ook roepen.

Als ik de weersvoorspellingen op internet raadpleeg weten ze het niet goed. De een voorspelt prachtig weer en de ander pittige regenbuien. Het zal een week van verrassingen worden en we laten het gewoon over ons heen komen. Of het nu regen of zonneschijn wordt.
Iets waar ik me wat meer zorgen om maak is de wind. Tegen regen kun je je kleden maar voor wind bestaat nog geen jasje. Ook hier zijn de berichten tegenstrijdig. Op de ene site hebben we hem regelmatig mee, op een andere site de hele week tegen. Ook dit hebben we niet in de hand. Ik kan alleen hopen dat het niet te hard waait. Dat betekent dat we hem eventueel ook minder hard mee hebben, maar daar kan ik mee leven. Het enige waar men het wel over eens is, is dat de temperatuur omhoog gaat. Dus met enig geluk fietsen we in een warm-water regenbui.

Een wik- en weegpunt was nog de overnachting. Gezien de onbestendige weersvoorspelling heeft de tent het onderspit gedolven. Wel jammer want de ultieme vrijheid heb je toch met de tent. Toch voor Vrienden op de Fiets gekozen want het fietsen in de regen vind ik niet erg maar het kamperen in de regen heeft wat minder charme. Alhoewel het tikken op de tent weel heel gezellig is. Ondertussen heb ik al enige vrienden telefonetisch benaderd en de eerste overnachtingen zijn geregeld. Ben benieuwd waar we nu weer terecht komen...

Gisterenavond hebben we alles bij elkaar gezocht. Het valt me telkens weer op dat je pakkelarie voor een week niet zoveel verschilt van de spullen die je nodig hebt voor een maand. Ik heb dezelfde hoeveelheid kleren mee als in Ierland. En omdat we niet kamperen hoef ik die spullen niet meer. Dit scheelt in de ruimte en kan ik met twee achtertasjes toe. Mevr. van der Veeke twijfelt nog of ze de voortassen ook meeneemt. Dan kunnen er meer dikke jassen, jurkjes en schoenen mee, maar je moet het wel allemaal meenemen. Het is haar fiets en ze moet het zelf dragen dus ze mag zelf kiezen.

Een kleine kink in de kabel is wel een kuit die au-au met spierscheuring deed. Afgelopen dinsdagavond getennist en bij een bliksemactie om toch nog een bal te halen ging er wat kapot in mijn rechterkuit. Meteen gestopt en rust maar dinsdag liep ik toch als Herr Flick door de Gasunie. Vandaag gaat het iets beter dus ik reken erop dat ik er met fietsen geen last van heb. Toen ik de blessure even googlede was ik het meest geraakt door het feit dat deze blessures vaker voorkomen bij de oudere mensen. Au! Dat doet minstens zo pijn. Tot nu toe leefde ik in denial. In mijn hoofd werd ik niet ouder. Maar langzamerhand geeft het lichaam steeds vaker aan dat er enige discrepatie bestaat tussen lichaam en geest. Daar moet ik de komende week tijdens het fietsen maar eens wat filosofische gedachten aan wijden. En om de lijn van Nostradamus te blijven ga ik ook een voorspelling doen: Het gaat een mooie week worden.

  • 26 April 2012 - 17:08

    Gert:

    Het jasje tegen de wind heet een peleton. Maar zo'n meute om je heen doet het karakter van jullie fietstocht geweld aan. Dus eigenlijk heb je wel gelijk. Hoop dat dat ook waar zal blijken voor je voorspelling dat het een mooie week gaat worden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Baflo

Tien provincien route

Een weekje fietsen in eigen land

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2012

Holle wegen

04 Mei 2012

Struisvogels

03 Mei 2012

Struisvogels

02 Mei 2012

Noach

01 Mei 2012

E.T. Phone home
Hans en Saskia

Welkom bij mijn reisverslagen. Ik hoop dat je er wat plezier aan beleeft.

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 95331

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

Bretagne in de herfst

20 Juli 2012 - 18 Augustus 2012

De groene weg naar Baflo

27 April 2012 - 06 Mei 2012

Tien provincien route

14 Oktober 2011 - 22 Oktober 2011

Zadelpijn

23 Juli 2011 - 21 Augustus 2011

De groene ronde van Ierland

29 April 2011 - 07 Mei 2011

Rondje Nederland

16 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Huiswaarts

11 Juni 2010 - 18 Juni 2010

Noorwegen per motor

04 Juli 2009 - 31 Juli 2009

Op de fiets in Finland

Landen bezocht: