Wind mee - Reisverslag uit Ouddorp, Nederland van Hans en Saskia Veeke - WaarBenJij.nu Wind mee - Reisverslag uit Ouddorp, Nederland van Hans en Saskia Veeke - WaarBenJij.nu

Wind mee

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans en Saskia

01 Mei 2011 | Nederland, Ouddorp

Katwijk-Ouddorp- 87 km
's ochtends fris. Later een heerlijk zonnetje.
De hele dag een harde wind mee.

Het was een bijzondere nacht. Ten eerste hebben we een nieuw tentje wat natuurlijk even wennen is. Zeker als je hem voor de eerste keer bij windkracht vier opzet. Het is een drie-persoons maar ze kunnen beter zeggen drie-pygmee tent want naast de twee matjes is er nauwelijks extra ruimte over. En in het voorpoortaaltje is ook veel minder ruimte dan bij de vorige tent. Maar goed, deze weegt anderhalve kilo minder dus daar doe je het voor.
Dan staan we ook nog onder twee lantaarn palen waardoor het in de tent niet donker lijkt te worden. Op ongeveer 300 meter staat de kermis met de nodige geluidsoverlast en om het trio compleet te maken is de wind zodanig dat we regelmatig bijna de lucht in gaan.
Gelukkig slaap ik wel redelijk. Tenminste als je het omdraaien niet meetelt. Ik moet nog wennen aan de harde matjes dus draai me elke vijf minuten om. Dat is twaalf keer per uur en over de hele nacht 96 keer.
Om half acht sta ik dan toch wel even bij te komen onder de douche. Meestal sta ik alleen maar naast me staat een soort van Gilles-de-la-Tourette figuur. Hij scheldt niet maar stoot compulsief herhaalde woorden uit. 'Tante-Sjaan, tante-Sjaan, tante-Sjaan" hoor ik regelmatig en zo ook de spullen die hij gebruikt. "Zeep, zeep, zeep". En "handdoek, handdoek, handdoek". Tussendoor zingt hij een Hollandse schlager en die krijg ik niet meer uit mijn hoofd.

Om ongeveer half negen zitten we op de fiets en rijden de duinen weer in. Het is heerlijk rustig in dit geaccidenteerde terrein. Vrij snel komen we in Scheveningen waar we natuurlijk even bij de pier gaan kijken. Het is nu nog uitgestorven, er zijn alleen wat kunstenaars met zandsculpturen bezig. Maar je ziet dat het vandaag een groot feest gaat worden. Daarna door Den Haag heen en dan zakken we verder langs de kust af tot we op de Nieuwe Waterweg stuiten. We kijken even bij de stormvloedkering en weten net het pontje bij Maassluis te halen.

In Brielle vallen we midden in het feestgedruis. Je kunt over de koppen lopen tussen de priegel marktjes door. Saskia valt zeker niet uit de toon met haar oranje tassen. We eten een ijsje en kijken naar dit geïmproviseerd levend toneel. Zeeland voelt niet als een 'zee-land' want we fietsen gewoon tussen de velden door. Met, de hele dag al, een fikse wind in de rug. Bijna vanzelf fietsen we telkens boven de 25 km/uur en zo waaien we Goeree-Overflakkee op. In Goedereede kijken we even in het centrum. Ook daar is het groot feest. In de haven kun je over een balk over het water lopen. Velen proberen dit. En velen falen jammerlijk. Het is een mooi schouwspel.
Bij een outdoor shop probeer ik een gastankje te scoren. Hebben ze niet in de maat die ik wil maar ik krijg wel een gouden tip. In Ouddorp is een NTKC camping. Een wat? Een soort van natuurcamping. Je moet eigenlijk lid zijn, maar als introducé mag je het uitproberen. We zoeken hem op en het is inderdaad een prachtig terreintje. Honderd meter tussen de tenten, sappig gras en rustig als een kerkhof. We zijn meteen verkocht. De voorzieningen zijn minimaal, maar er is natuurlijk wel een douche. Voor 50 cent kun je vijf minuten spoelen.

De maaltijd bestaat uit chips en pinda's vooraf. Dan mie met surinaamse kruiden en tenslotte fruit toe. Als we dat op hebben fietsen we even naar Ouddorp waar ik dit hoop te kunnen uploaden. 

Naschrift: Helaas. Ouddorp had geen openbare wifi. Daarom lees je dit wat later. We zitten al in Veere maar daarover later meer.

  • 01 Mei 2011 - 19:33

    Aukje:

    Wat weer leuk om het verslag van de fietsdagen weer te lezen. En wat fijn dat het weer zo heerlijk is. Ik kijk uit naar het volgend verslag.

    Groetjes Aukje en natuurlijk ook van Anko

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans en Saskia

Welkom bij mijn reisverslagen. Ik hoop dat je er wat plezier aan beleeft.

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 95418

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

Bretagne in de herfst

20 Juli 2012 - 18 Augustus 2012

De groene weg naar Baflo

27 April 2012 - 06 Mei 2012

Tien provincien route

14 Oktober 2011 - 22 Oktober 2011

Zadelpijn

23 Juli 2011 - 21 Augustus 2011

De groene ronde van Ierland

29 April 2011 - 07 Mei 2011

Rondje Nederland

16 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Huiswaarts

11 Juni 2010 - 18 Juni 2010

Noorwegen per motor

04 Juli 2009 - 31 Juli 2009

Op de fiets in Finland

Landen bezocht: